افزایش هزینه های پشتیبانی مایکروسافت
واحد جمع آوری خبر طراحی سایت rsmedia تقدیم می کند:
همکاران سیستم: اوایل سال جاری میلادی مایکروسافت بزرگترین تغییر را طی دودهه گذشته در سرویس Premier خود برای پشتیبانی از کاربران اعمال کرد. پس از گذشت چندماه مرکز تحقیقاتی گارتنر هماکنون با انتشار گزارشی هشدار داد برنامه جدید مایکروسافت برای پشتیبانی از کاربران نرمافزاری میتواند به میزان قابل ملاحظهای هزینههای مربوطه را برای کاربران افزایش دهد. تغییرات اساسی اعمال شده در طرح پشتیبانی Premier support که به کاربران سازمانی کمک میکند، برنامهریزیهای لازم را برای آنها انجام میدهد و آموزشهای مربوطه را هم در اختیار آنها میگذارد، در نسخه جدید با نام Unified support ارائه میشود که البته از آن با نام Volta هم یاد میکنند. مایکروسافت طرح پشتیبانی Unified support را از تاریخ اول جولای ۲۰۱۷ به اجرا رساند که در این روز سال مالی شرکت مایکروسافت آغاز میشود.
طرح جدید Unified support به منظور آسانسازی برای اعمال خدمات پشتیبانی از سوی مایکروسافت به کاربران سازمانی راهاندازی شد و به صورت جامع کاربران نرمافزارهای سنتی و نرمافزارهای مبتنی بر فضای پردارش ابری را مورد پشتیبانی قرار داد. با این وجود تحلیلگران مرکز تحقیقاتی گارتنر در یکی از گزارشهای ماه نوامبر اعلام کردند طرح جدید Unified support میتواند پرداخت هزینههای بیشتر از سوی کاربران سازمانی را باعث شود و آنها مجبور شوند در مقابل خدماتی که پیشتر رایگان بود، هم اکنون پول پرداخت کنند. سازمانها پیش از این ۷ درصد هزینههای سالانه مربوط به سرویس Software assurance را برای در اختیار گرفتن خدمات Premier support پرداخت میکردند و مرکز تحقیقاتی گارتنر محاسبه کرده که در طرح جدید Unified support کاربران سازمانی باید ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینههای مربوطه را برای در اختیار گرفتن این خدمات پرداخت کنند.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد/ شماره ۴۲۱۴