بهترین زمان ارسال عکس در اینستاگرام برای گرفتن لایک و کامنت بیشتر
واحد جمع آوری خبر طراحی سایت rsmedia تقدیم می کند:
جی اس ام: امروزه اینستاگرام به یکی از محبوبترین و پربازدیدترین شبکههای اجتماعی تبدیل شده است. در حال حاضر اینستاگرام از شبکهای برای اشتراکگذاری لحظات خوش و ناخوش کاربران فراتر رفته و ابزاری برای کسب درآمد در فضای مجازی شده است.
جذب مخاطب بیشتر و افزایش تعاملات اجتماعی همواره از دغدغههای کاربران اینستاگرام بوده است. چه آنهایی که در این شبکه اجتماعی صفحه شخصی دارند و چه آنهایی که استفادههای تجاری میکنند. سوال خیلی از کاربران اینستاگرام این است که چه زمانی از روز باید عکس یا ویدئو را در اینستاگرام پست کنند تا لایک و کامنت بیشتری از دنبال کنندگان (followers) دریافت کنند؟ در این مطلب سعی داریم به این سوال پاسخ بدهیم.
پیش از هر چیز باید بدانیم که هیچگاه نمیتوان به این سوال یک پاسخ قطعی و دقیق برای همه کاربران داد. چرا که هر کاربر در اینستاگرام شرایط خاص خودش را دارد و با کاربرد دیگری متفاوت است. با توجه به شرایط هر فرد از جمله نوع حساب کاربری، نوع و تعداد فالوئرهایش، موقعیت مکانی فرد و فالوئرهایش و …. پاسخ این سوال از کاربری دیگر متفاوت است.
اما با صرف نظر کردن از شرایط منحصر به فرد هر حساب، طبق آمار و ارقام میتوان یک قاعده کلی برای بهترین زمان انتشار عکس در اینستاگرام ترسیم کرد.
Later اپلیکیشن زمان بندی اینستاگرام، بیش از ۶۰ هزار پست اینستاگرامی را در سال ۲۰۱۵ تحلیل کرد و اطلاعات به دست آمده به اندازهای کافی بود که بتوان یک نتیجه گیری اولیه از این آمار به دست آورد. باید توجه داشت که این آمار نهایی و قطعی نیست ولی به شما یک دید کلی از اینکه چه زمانی بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام است، ارائه میدهد.
چه ساعتی از روز در اینستاگرام پست کنیم؟ اگر چه بهترین ساعت انتشار عکس در روزهای مختلف، متفاوت است اما طبق بررسیهای برنامه Later بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام ساعت ۲ بامداد و ۵ بعد از ظهر است. طبق آمار به دست آمده بیشترین تعاملات اجتماعی در اینستاگرام در این ساعات رخ میدهد. آمار همچنین نشان میدهد که ساعت ۹ صبح و ۶ بعد از ظهر، بدترین زمان برای انتشار پست است. دلیل قطعی برای اینکه چرا این ساعات بهترین یا بدترین ساعات انتشار پست هستند، وجود ندارد. ولی مت اسمیت، موسس Later دو دلیل برای این بازه زمانی ذکر کرده است. در مورد ساعت ۵ بعد از ظهر این نظر را دارد که مردم آخرین دقایق ساعات کاری خود را با گشت زدن در اینترنت و اینستاگرام سر می کنند و در مورد ساعت ۲ بامداد معتقد است مردم زمانی که به رختخواب میروند، تا زمانی که به رختخواب بروند اینستاگرام خود را چک میکنند به عنوان یک قاعده کلی اگر بخواهیم بگوییم بهترین ساعات برای انتشار یک عکس یا ویدئو در اینستاگرام در ساعات غیر کاری است و مردم در ای زمان وقت بیشتری را به نسبت ساعات کاری و زمان مدرسه در اینستاگرام میگذارنند.
چه روزی از هفته در اینستاگرام پست کنیم؟
مشخص کردن بهترین روز هفته برای فعالیت در اینستاگرام نیز همانند تعیین یک ساعت در روز، دشوار است.
برخی از محققان معتقدند چهارشنبه و پنجشنبه روزهایی است که بیشترین تعاملات در اینستاگرام رخ میدهد ولی شواهدی که از برنامههای مدیریتی شبکههای اجتماعی به دست آمده است گاهی خلاف این عقیده را نشان
میدهد. بسته به اینکه حساب کاربری شما از چه نوعی باشد و چه فالوئرهایی داشته باشید، تعطیلات آخر هفته میتواند روزهای پر فعالیت یا کم فعالیتی در اینستاگرام تان باشد. به عنوان مثال اگر اینستاگرام شما یک صفحه شخصی است که بیشتر فالوئرهای شما را دوستان و اقوامتان تشکیل میدهد، روزهای آخر هفته میتواند روزهای خوبی برای انتشار عکس در اینستاگرام باشد و تعاملات زیادی داشته باشید. ولی اگر صفحه اینستاگرام شما مربوط به کسبوکارتان است و بیشتر دنبال کنندگان شما صفحههای تجاری و شرکتهاست، روزهای آخر هفته روزهای مناسبی برای فعالیت در اینستاگرام است.
بهترین زمان پست کردن در اینستاگرام را خودتان پیدا کنید
در نهایت تنها راه دقیق و مطمئن برای پیدا کردن بهترین زمان پست کردن یک عکس با ویدئو در اینستاگرام، نیازمند پیگیری وتجزیه و تحلیل خودتان است. با توجه به نوع حساب شما، نوع فالوئرهایتان، شهر و کشوری که در آن زندگی می کنید، ساعات کاری، تعطیلات و دیگر عواملی که در میزان فعالیت اینستاگرامی شما دخیل است و با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام، میتوانید بهترین ساعت روز هفته برای فعالیت در اینستاگرام و داشتن بیشترین تعاملات اجتماعی در این شبکه را به دست ورید. علاوه بر این، میتوانید اطلاعاتی نیز در مورد فالوئرهای خور به دست آورید. اینستاگرام آنها بر اساس موقعیت مکانی، سن و جنسیت دستهبندی میکند تا بتوانید بهتر آنها را بشناسید. اگر میخواهید یک گام فراتر از ابزارهای اینستاگرام بردارید میتوانید خودتان دست به قلم بشوید. با استفاده از ابزاری مثل Google Sheet یا سادهتر از آن، یک کاغذ شطرنجی، نمودار بکشید و اطلاعات خود را وارد کنید. هرگاه عکس یا ویدئویی را در اینستاگرام ارسال میکنید، ساعت و روز آن را یادداشت کنید. تعداد لایک و کامنتهایی را که در ۲۴ ساعت یا بیشتر از آن دریافت کردهاید وارد کنید. با جمعآوری اطلاعات بیشتر، میتوانید نتیجه بهتری به دست آورید. اگر به دنبال راه انداختن یک کسبوکار آنلاین از طریق اینستاگرام هستید، این راهکار در جذب بیشتر مخاطب به شما کمک خواهد کرد.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد/ شماره ۴۲۲۲