سامسونگ به دنبال افزایش درآمد از آفریقا

سامسونگ به دنبال افزایش درآمد از آفریقا | طراحی سایت

واحد جمع آوری خبر طراحی سایت rsmedia تقدیم می کند:

ایسنا: شرکت سامسونگ قصد دارد درآمد خود را بازار قاره آفریقا تا ۲۰ درصد افزایش دهد. سانگ یون رئیس بخش تجارت و بازاریابی سامسونگ در آفریقا به تازگی اعلام کرده است که این شرکت کره‌ای تصمیم گرفته است با تغییر و اصلاح سیاست‌های بازاریابی خود، میزان فروش و درآمد خود را از کشورهای آفریقایی افزایش دهد. وی با اشاره به اینکه بالغ بر نیمی از گوشی‌های همراه و تلویزیون‌های سامسونگ فروخته شده در کشورهای آفریقایی همچون کنیا بوده است، عنوان کرد این غول تکنولوژی قصد دارد به زودی تعداد فروشگاه‌های خرده‌فرشی و خدمات پس از فروش بیشتری را در آفریقا راه‌اندازی کند تا بتواند زمان تحویل کالاها را کاهش داده و همچنین دسترسی مشتریان، مصرف‌کنندگان و کاربران آفریقایی را به محصولات سامسونگ تسهیل کند.

بنابراین اظهارات و تغییراتی که در سیاست‌‌ گذاری‌های سامسونگ ایجاد شده است، انتظار می‌رود سود جهانی و درآمد این شرکت کره‌ای از کشورهای آفریقایی به ۲۰ درصد افزایش یابد. وی در مصاحبه‌ای با رویترز خاطرنشان کرد: از نظر من کشورهای آفریقایی از اهمیت بالایی در آینده فروش و درآمدهای ما برخوردارند. این در حالی است که بسیاری از کاربران در آفریقا خواهان تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند بزرگ‌تر و جدیدتری هستند. البته به گفته یون، سامسونگ در آفریقا رقبای دیگری نیز دارد که گوشی‌های رده پایین و ارزان‌تری را در اختیار مردم و مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند و این شرکت در صورتی که خواستار ورود و ثبات در بازار آفریقاست، باید این مسائل را نیز در نظر بگیرد.

یون در تشریح این موضوع می‌گوید: این در حالی است که محصولات پایین رده ما از محصولات پایین رده سایر رقبا گران‌تر است و این امر برای سامسونگ بسیار دشوار است تا با عدم کاهش کیفیت، این فاصله قیمت را پایین بیاورد. بزرگ‌ترین رقیب‌های سامسونگ در قاره آفریقا شرکت چینی هوآوی و شرکت هنگ‌کنگی تکنو(Tecno) است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد/ شماره ۴۲۴۷