طراحی سایت ؛جنگ بر سر تولید محتوای ویدئویی

جنگ بر سر تولید محتوای ویدئویی | طراحی سایت

 واحد جمع آوری خبر طراحی سایت rsmedia تقدیم می کند:

آی‌تی ایران: در پی افزایش شدید رقابت بین سرویس دهندگان ویدئویی در سراسر دنیا و علی‌الخصوص آمریکا، شرکت «نت فلیکس» (Netflix) هفته گذشته اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد در سال ۲۰۱۸ مبلغی بین ۷ تا ۸ میلیارد دلار را صرف تولید محتوای انحصاری کند.

این هزینه در اصل صرف یکسری برنامه‌های اختصاصی این سرویس می‌شود که در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. سخنگوی نت فلیکس در جریان آخرین جلسه بررسی درآمدهای سالانه شرکت گفت: «آینده سرویس نت فلیکس به تولید محتوای انحصاری و کاملاً اورجینال وابسته است.» مجموعه «Strange Things» جدیدترین محتوای اختصاصی نت فلیکس است که موفق به جذب مخاطبان و درآمدهای هنگفتی برای این سرویس شده است.

رقیب اصلی نت فلیکس در سیلیکون ولی یعنی شبکه HBO هم در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار را صرف تولید محتوای انحصاری کرده و این در حالی است که آمازون در سال ۲۰۱۷ حدود ۴/۵ میلیارد دلار را صرف تولید این دسته از محتوا کرده است.

با این حال هنوز رقم دقیق مبالغ صرف شده توسط رقبای آسیایی این سرویس‌ها مشخص نشده است. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سرویس‌های پخش محتوا در آسیا، «آی‌فلیکس» و «Hooq» نام دارند. آی‌فلیکس اولین برنامه انحصاری خود را آوریل امسال و سرویس Hooq  هم به تازگی اولین محتوای اختصاصی خود را منتشر کرده است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد/ شماره ۴۱۷۵