پیشتازی کشورهای آسیایی در خرده‌فروشی آنلاین

پیشتازی کشورهای آسیایی در خرده‌فروشی آنلاین | طراحی سایت

واحد جمع آوری خبر طراحی سایت rsmedia تقدیم می کند:

سهم فروش آنلاین تا سال ۲۰۲۱ به ۱۵ درصد می‌رسد

تجارت الکترونیک اگرچه ابعاد مختلفی از تجارت و بازار را در بر می‌گیرد اما برای خانوارها تجارت الکترونیک عموماً در خرید اینترنتی خلاصه می‌شود؛ خریدی که ممکن است از فروشگاه‌هایی مانند آمازون باشد که صرفاً به صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند و یا فروشگاه‌هایی مانند وال‌مارت که در هر دو شکل سنتی و اینترنتی  به فروش محصولات خود مشغولند. در ایران هم فروشگاه‌های آنلاین در حال گسترش فعالیت هستند. دیجی کالا بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایران است که جزو استارت‌آپ‌های پیشرو در این زمینه به حساب می‌آید. اخیرا اپل و گوگل به تحریم آپ‌های پرداخته‌اند تا تحریم‌های آمریکا این بار کسب و کارهای نوین را نشانه گرفته باشد. این در حالی است که این کسب و کارها در مسیر صعودی قرار دارند. فروش آنلاین کالا یکی از مصادیق این کسب و کارها به شما می‌رود که در جهان رو به گسترش است.

طبق آمارهای پایگاه اینترنتی استاتیستا(Statista) در سال ۲۰۱۶ بیش از ۶,۱ میلیارد نفر در سراسر جهان حداقل یک‌بار کالا یا خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند. همچنین در سال مذکور ارزش معاملات خرده‌فروشی از طریق اینترنت در سطح بالغ بر ۸,۱تریلیون دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۲۱ به مرز ۵,۴ تریلیون دلار برسد.

اگرچه در سالیان اخیر مردم کشور پرجمعیت چین و کشورهای پیشرفته‌ای از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، ژاپن و کره‌جنوبی بیش از مردم سایر کشورها در زمینه خرید و فروش آنلاین محصولات خرده‌فروشی فعال بوده‌اند اما آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های آتی تجارت آنلاین این محصولات در دیگر کشورها نیز بیش از پیش رواج خواهد یافت. براساس برآوردهای پایگاه اینترنتی استاتیستا، انتظار می‌رود در ۵ سال آینده کشورهای در حال توسعه شرق و جنوب شرق آسیا از لحاظ نرخ رشد ارزش معاملات خرده‌فروشی از طریق اینترنت در جهان پیشتاز باشند. با وجود پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه خرده‌فروشی آنلاین، نهادهای بین‌المللی از جمله کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد(آنکتاد) تأکید کرده‌اند که ارزش معاملات خرده‌فروشی آنلاین هنوز هم در قیاس با ارزش کل معاملات خرده‌فروشی در جهان رقمی ناچیز به حساب می‌آید. این واقعیت شاید در نگاه اول ناامیدکننده باشد اما نباید از این نکته غافل شد که جهان هنوز ظرفیت‌های استفاده نشده زیادی برای توسعه تجارت الکترونیک در حوزه خرده‌فروشی دارد. در سال ۲۰۱۶ کمتر از ۱۰ درصد از معاملات خرده‌فروشی در سطح جهان به صورت آنلاین صورت گرفته است؛ هرچند انتظار می‌رود این رقم در افق ۲۰۲۱ از مرز ۱۵ درصد عبور کند.

گسترش معاملات آنلاین در حوزه خرده‌فروشی مستلزم بهبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و صد البته جلب اعتماد مردم به تجارت الکترونیک است. اگر نگرانی‌های مصرف‌کنندگان در زمینه کیفیت محصولات خریداری شده از طریق اینترنت، امنیت اطلاعات شخصی و موارد دیگری مانند ریسک کلاهبرداری اینترنتی مرتفع شود، می‌توان امیدوار بود که تجارت الکترونیک در حوزه خرده‌فروشی حتی با سرعتی بیش از پیش‌بینی‌ها به رشد خود ادامه دهد.

منبع: روزنامه همشهری/ شماره ۷۱۹۶

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایل به شرکت در بحث هستید؟
در صورت تمایل مشارکت کنید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *